Madkonsistenser

25. januar 2017

Alder:
6 mdr.

Madkonsistenser

Kære Helen

Jeg er i et kæmpe dilemma.

Jeg er vildt bange for at Arthur skal få noget galt i halsen. Så bange at jeg ikke rigtig kan komme videre fra pureen. Og det der med at han skal sidde med noget mad i hånden selv, får mig helt til at panikke.

Han har fået grød og mos siden han var 4,5 måneder gammel og er nu rundet de 6 måneder.

Han er klar, ingen tvivl om det. Han putter alt i munden og bliver sur når jeg tager det fra ham. Uanset om det er legetøj eller koppen med vand eller skeen.
Jeg har forsøgt med de der majs snacks der smelter i munden. Han er ret vild med dem og jeg har en ...

Annonce

... puls på 200 og holder vejret når han sidder med det.
Så indtil videre får han kun grød, pureret grøntsagsmos og pureret frugt.

Han ammes stadig en del i løbet af dagen/natten, får lidt grød + frugtmos til morgenmad, grød til frokost, frugtmos til eftermiddag efter luren og grøntsagsmos til aftensmad.

De andre i mødregruppen giver både rugbrødsbjælker, brødskorper og agurkeringe, og det ligger så fjernt for mig at give Arthur det.
Jeg ved det er en hurdle jeg skal over, men hvordan, når jeg er så panisk angst for at han får det galt i halsen.

Håber du kan hjælpe mig videre.

Mange hilsner
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien